OPĆI UVJETI NAJMA (TGN)

2016.
 
Opći uvjeti charter ugovora:
 
Osoba koja je potvrdila rezervaciju, odnosno uplatila akontaciju (u daljnjem tekstu: klijent) zasniva
pravni odnos s charter kompanijom, te time potvrđuje da je suglasna s općim uvjetima charter
ugovora. Sve što je u ovim uvjetima objavljeno predstavlja pravnu obvezu kako za klijenta tako i za
charter kompaniju. Ovi uvjeti temelj su za rješavanje eventualno nastalih sporova između klijenta i
charter kompanije.
Cijena i uvjeti plaćanja
Cijene plovila su objavljene u Eurima (€), u trenutno važećem tečaju HNB.
Navedene cijene uključuju tehnički ispravno, čisto plovilo s punim spremnicima goriva, upotrebu
plovila i uređaja, obvezno i kasko osiguranje plovila, osiguranje od nezgode za posadu, vez u
matičnoj marini, važeću plovidbenu dozvolu.
Navedene cijene plovila ne pokrivaju troškove marina van matične luke, lučke takse, troškove
goriva i ostalih potrepština, parking automobila i zdravstveno osiguranje posade.
Kako bi potvrdio prijavljenu rezervaciju plovila klijent uplaćuje akontaciju u protuvrijednosti 50 %
iznosa cjelokupnog najma. Preostali iznos, do ukupne vrijednosti najma se uplaćuje najkasnije 4
tjedna prije početka najma.
Rezervirano plovilo klijent može preuzeti na korištenje samo pod uvjetom da je uredno regulirao
sva potrebna plaćanja.
Promjene i otkaz najma
Ukoliko klijent želi promijeniti uvjete najma, mora to učiniti pismenim putem (e-mail, fax ili pošta).
Datum kada je charter kompanija zaprimila pismenu obavijest o otkazu predstavlja osnovu za
obračun otkaznih troškova i to na slijedeći način:
-za otkaz do jednog mjeseca prije početka najma charter kompanija naplaćuje 50 % ukupne cijene
najma.
-za otkaz unutar jednog mjeseca prije početka najma charter kompanija naplaćuje 100 % ukupne
cijene najma.
Ukoliko klijent koji otkaže unajmljeno plovilo, prilikom otkaza rezervacije pronađe novog korisnika
iste rezervacije, koji je spreman preuzeti njegova prava i obveze, charter kompanija zaračunava
samo troškove uzrokovane zamjenom.
Ukoliko do otkaza rezervacije dođe zbog objektivnih razloga na strani klijenta (smrt u obitelji, teška
nezgoda), već uplaćeni iznos neće mu biti vraćen, već će mu charter kompanija staviti plovilo na
raspolaganje u prvom slobodnom terminu ili u slijedećoj sezoni.
Charter kompanija isključuje svaku odgovornost u slučaju promjena i neizvršenja zakupljenih
usluga ili dijela usluga prouzročenih višom silom (rat, nemiri, štrajkovi, terorističke akcije, sanitarni
poremećaji, elementarne nepogode, intervencije nadležnih vlasti i sl.).
Preuzimanje plovila (CHECK-IN)
Charter kompanija se obvezuje predati klijentu tehnički ispravno i kompletno opremljeno plovilo s
punim spremnikom goriva, čisto i uredno, spremno za plovidbu, poslije 16.00 sati poslijepodne
prvog dana najma.
Prilikom preuzimanja plovila klijent se obvezuje predstavniku charter kompanije predati ovjereni
voucher ili ugovor, na kojem treba biti naznačeno da je uredno podmiren cjelokupni iznos najma.
Klijent ostavlja kod charter kompanije obvezan polog kao garanciju da će se nadoknaditi svi
mogući gubici ili štete nastali tijekom najma, pa čak i ukoliko nisu pokriveni policom osiguranja.
Polog se ostavlja u gotovini ili putem post aparata kojim se automatski radi predautorizacija.
Polog se vraća klijentu u cijelosti nakon što predstavnik charter kompanije ustanovi da je plovilo
vraćeno u ugovoreno vrijeme na ugovoreno mjesto, uredno i neoštećeno, s punim spremnicima
goriva, te pod uvjetom da ne postoje, niti su najavljeni zahtjevi trećih osoba u odnosu na klijenta, a
koji su povezani s klijentovim korištenjem zakupljenog plovila.
Kod grube nepažnje, odnosno oštećenja plovila i/ili opreme, te u slučaju gubitka jednog ili više
dijelova, klijent snosi sve troškove. Charter kompanija će zadržati iznos pologa koji odgovara
vrijednosti popravka, nabave i/ili kupnje opreme ili pojedinog dijela plovila. Ukoliko zbog
oštećenja/gubitka plovila/opreme nije moguće daljnje iznajmljivanje plovila charter kompanija će
zadržati iznos pologa koji odgovara izgubljenoj dobiti.
Ostavljanje pologa je obavezno i u slučajevima kada se plovilo unajmljuje sa skiperom angažiranim
od strane charter kompanije.
Ukoliko klijent, bez prethodne najave, ne bi preuzeo plovilo ni po isteku 48 sati od ugovorenog
vremena preuzimanja, Charter kompanija je ovlašten jednostrano raskinuti ugovor o najmu plovila,
a klijent nema pravo naknadno potraživati odštetu.
Ukoliko iz bilo kojih razloga Charter kompanija nije u stanju u ugovoreno vrijeme, na ugovorenom
mjestu, predati klijentu rezervirano plovilo, charter kompaniji se daje rok do 24.00 sati, da klijentu
stavi na raspolaganje drugo plovilo sličnih karakteristika. Ukoliko Charter kompanija ne bi u tome
uspio, klijent može raskinuti ugovor, te ima pravo na povrat svih izvršenih plaćanja. Ukoliko klijent
odluči čekati zamjensko plovilo i van ugovorenog roka preuzimanja plovila (24.00), može
potraživati iznos ekvivalentan vrijednosti najma za broj dana za koliko nije mogao raspolagati
plovilom. Odgovornost charter kompanije za iznos veći od ugovorene cijene najma, kao i bilo koje
drugo pravo klijenta na odštetu, se isključuje.
Prilikom preuzimanja plovila (check-in) klijent se obvezuje ispitati i pažljivo provjeriti opće stanje
plovila i opreme, te utvrditi da li je stvarno stanje inventara i opreme, u skladu s postojećom
primopredajnom listom. Eventualni prigovori podnose se isključivo prije početka putovanja.
Eventualne prikrivene manjkavosti i nedostaci plovila i/ili opreme, koji charter kompanija prilikom
predaje plovila nisu mogli biti poznati, kao i nedostaci i kvarovi koji nastanu nakon predaje plovila,
a koje charter kompanija nije mogla predvidjeti, ne daju pravo klijentu tražiti umanjenje cijene
najma.
Plovilo je predano na korištenje klijentu sa svim valjanim dokumentima potrebnim za iznajmljivanje.
Klijent se obvezuje posebnom pažnjom čuvati sve zaprimljene dokumente i prilikom vraćanja
plovila vratiti charter kompaniji.
Povrat plovila (CHECK-OUT)
Klijent se obvezuje vratiti plovilo u ugovoreno vrijeme, u ugovorom definiranu odredišnu luku,
najkasnije do 19:00 sati poslijepodne predzadnjeg dana najma s punim spremnikom goriva,
spremno za daljnju plovidbu, odnosno u istom stanju u kakvom ga je i preuzeo. Povrat
plovila(Check-out) se mora obaviti najkasnije do 08.00 ujutro zadnjeg dana najma. Klijent se
obvezuje, prije povrata plovila(Check-outa), iznijeti svoju prtljagu i smeće sa plovila te smeće baciti
na propisano mjesto za smeće u marini.
Ukoliko tijekom putovanja daljnja vožnja iz bilo kojeg razloga nije moguća i/ili prekoračenje
ugovorenog termina povratka neizbježno, zbog dobivanja daljnjih uputa mora se obavijestiti voditelj
baze i charter kompanije. Nepovoljne atmosferske prilike ne mogu biti opravdanje prekoračenju
ugovorenog termina povratka.
Kod prekoračenja ugovorenog termina povratka klijent jamči da će za prvi sat prekoračenja platiti
100,00 €. Svaki dodatni sat zakašnjenja do ukupno 12 sati će platiti dodatnih 2% od cijene najma
za svaki sat zakašnjenja. Za kašnjenje preko 12 sati od ugovorenog sata povratka plovila, klijent
plaća dnevni najam za svaki slijedeći započeti kalendarski dan. Sve troškove koji su nastali charter
kompaniji zbog kašnjenja predaje plovila snosi klijent. Odstupanja od ovog pravila su moguća, ali
isključivo uz prethodni dogovor klijenta i charter kompanije.
Kod povrata plovila u luku koja nije ugovorena kao odredišna luka, klijent plaća charter kompaniji
sve troškove uključene u transfer plovila do ugovorene odredišne luke, propisanu kaznu za
zakašnjenje ukoliko je do njega došlo.
Prilikom predaje plovila slijedi provjera općeg stanja plovila i opreme, te usporedba zatečenog
inventara i opreme sa inventarskom listom od strane predstavnika charter kompanije (check out).
Klijent se obvezuje prijaviti predstavniku charter kompanije sve eventualne nedostatke i oštećenja.
Prilikom povratka obavezan je podvodni pregled plovila kojeg po pravilima Marine Kaštela
obavljaju isključivo djelatnici marine.
Ukoliko bi klijent pokušao prikriti štetu ili gubitak koji se dogodio tijekom najma plovila, dužan je
platiti kaznu charter kompaniji u iznosu od 200 €, te nadoknaditi počinjenu štetu.
Charter kompanija će izvršiti naplatu dopune goriva, kao i naplatu usluge dopune goriva, u slučaju
da klijent ne vrati plovilo s punim spremnicima, kao što je naglašeno na check listi koju klijent
potpisuje prilikom predaje plovila.
Obveze klijenta
Klijent se obvezuje i izjavljuje da:
-će najkasnije 1 tjedan prije početka najma dostaviti charter kompaniji listu putnika (crew-list) s
punim imenima, datumom i mjestom rođenja, državljanstvom, te vrstom i brojem važeće
identifikacijske isprave, a za skipera još i broj važeće plovidbene dozvole, skipersku i VHF dozvolu
te približno vrijeme dolaska u bazu
-će posjedovati valjane putne isprave. Troškove gubitka i krađe dokumenata tijekom putovanja
snosi klijent.
-će proučiti tiskani materijal koji je pripremljen na brodu
-će savjesno i pažljivo rukovati plovilom, inventarom i opremom, a posebice da neće upravljati
plovilom pod utjecajem alkohola ili narkotika, te da će se u svakom pogledu ponašati odgovorno
-će ploviti u granicama teritorijalnih voda Republike Hrvatske. Napuštanje teritorijalnog mora
Republike Hrvatske je moguće isključivo uz prethodnu suglasnost charter kompanije.
-će ploviti jedino po sigurnim vremenskim uvjetima i pri dobroj vidljivosti, te da će izbjegavati očito
opasna područja.
-će prilagoditi plovidbu atmosferskim prilikama i sposobnosti posade, te neće dozvoliti nepotrebna
opterećenja jarbola, jedara i konopa.
-neće napuštati luku ili sidrište ukoliko plovilo ili neki dio opreme bitan za sigurnost same plovidbe
nije u funkciji.
-neće napuštati luku ukoliko su lučke vlasti zabranile plovidbu, odnosno izdale zabranu o
isplovljivanju, te u slučaju nedovoljnih zaliha goriva.
-neće koristiti plovilo u komercijalne svrhe (prijevoz roba i osoba uz naknadu), profesionalni ribolov,
školu jedrenja i slične aktivnosti.
-plovilo neće davati u podnajam, niti ga ustupati na korištenje trećoj osobi.
-neće ukrcati na plovilo veći broj osoba od broja osoba za koliko je plovilo predviđeno, te da na
plovilu neće boraviti osobe koje nisu navedene u popisu posade.
-neće sudjelovati na regatama ili utrkama plovila bez pristanka charter kompanije.
-neće tegliti drugo plovilo i da će poduzeti sve preventivne mjere s ciljem izbjegavanja situacije u
kojoj bi se zakupljeno plovilo trebalo tegliti.
-se slaže da se ugovor o najmu plovila raskida, ukoliko bi se ustanovilo da je neki od članova
posade prekršio neki važeći propis i/ili zakon RH, te da charter kompanija može slobodno
raspolagati plovilom, bez ikakvog prava na naknadu od strane klijenta, te da se nadalje posebno
utvrđuje da će charter kompanija biti oslobođen svake odgovornosti kod nadležnih državnih
organa, jer će svaku odgovornost za počinjene prekršaje i/ili kaznena djela pred nadležnim
organima snositi sam klijent.
-će preuzeti svu odgovornost i nadoknaditi sve troškove charter kompaniji, a za koje bi se
ispostavilo da su uzrokovani radnjama i propustima od strane klijenta, a za koje charter kompanija
materijalno i krivično odgovara trećoj strani.
-odgovornost klijenta za sve prekršaje pravila plovidbe i ostalih pravila, počinjenih za vrijeme najma
plovila, ne prestaje nakon isteka najma.
-će u slučaju havarije plovila, nesreće ili u slučaju lomova, zabilježiti tok događaja, odmah
obavijestiti charter kompanija, podnijeti prijavu o pomorskoj nesreći najbližoj lučkoj kapetaniji, te
tražiti ovjeru od strane lučkog kapetana, liječnika ili nadležnog organa o tome.
-će u slučaju kvara broda ili brodske opreme nastalog uslijed prirodnog trošenja plovila/opreme
odmah obavijestiti charter kompaniju. Charter kompanija se obvezuje otkloniti kvar u roku 24 sata
od primitka obavijesti. Ukoliko charter kompanija otkloni kvar u roku od 24 h, klijent nema pravo na
nikakvu naknadu. Brojevi telefona na koje se može dostaviti obavijest o kvaru se nalaze u
dokumentaciji broda.
-će svaku štetu nastalu nesavjesnim radnjama i propustima klijenta, koja nije pokrivena
osiguranjem, a za koju charter kompanija odgovara trećoj strani, klijent u potpunosti nadoknaditi
charter kompaniji.
-će u slučaju nestanka plovila i pripadajuće opreme, nemogućnosti upravljanja plovilom, te u
slučaju oduzimanja plovila, pljenidbe ili mjera zabrane od strane državnih organa ili trećih osoba,
odmah obavijestiti nadležne organe i charter kompaniju, te zatražiti kopiju policijskog izvještaja o
tome.
-će preuzeti svu i isključivu odgovornost u slučaju zapljene plovila od strane službenog državnog
organa, a zbog neodgovarajućih ili ilegalnih radnji (komercijalno ribarenje, vađenje antikviteta s
morskog dna...) poduzetih prilikom korištenja plovila tijekom perioda najma.
-odgovara samostalno za slučaj zagađenja mora prilikom punjenja tankova goriva ili odlaganja
smeća i otpada van propisanih mjesta.
-će provjeriti količinu ulja u motoru svaki dan. Štete i gubici nastali uslijed nedostatka ulja u motoru,
odgovornost su klijenta.
-će kućne ljubimce (pse, mačke, ptice,...) ukrcati na plovilo jedino uz prethodno odobrenje charter
kompanije.
Materijalnu i krivičnu odgovornost za postupanje suprotno ovdje preuzetim obvezama snosi
isključivo sam klijent.
Obveze zapovjednika plovila
Klijent koji preuzima funkciju zapovjednika plovila mora imati potrebna pomorska znanja i vještine,
te valjanu dozvolu za upravljanje plovilom na otvorenom moru, kao i potvrdu o položenom ispitu o
rukovanju GMDSS radio-postajom. Ukoliko klijent ne posjeduje tražene isprave, znanja i vještine,
obvezuje se da će voditi brigu o tome da plovilom upravlja isključivo član posade koji ih ima.
Charter kompanija može tražiti od klijenta ili osobe koju je klijent odredio za zapovjednika da u
prisutnosti charter kompanije predstavnika plovidbom na moru demonstriraju svoja znanja i
vještine. Vrijeme utrošeno na testiranje je uključeno u vremenskog perioda u kojem je plovilo
unajmljeno.
Ukoliko prilikom testiranja predstavnik charter kompanije utvrdi da klijent, odnosno zapovjednik
predložen od strane klijenta, nema dovoljno znanja, iskustva i/ili valjane dozvole za plovidbu,
charter kompanija će priključiti posadi službenog skipera, uz nadoplatu u skladu sa službenim
cjenikom. Ukoliko klijent ne prihvati dodijeljenog mu skipera, charter kompanija ima pravo zabraniti
isplovljenje broda, raskinuti ugovor, te u cijelosti zadržati uplaćenu najamninu. Klijent nema pravo
na naknadu štete.
Ukoliko klijent već unaprijed zna da će mu biti potrebne usluge skipera, dužan je o tome obavijestiti
osoblje charter kompanije prilikom prijave rezervacije.
Osiguranje plovila
Plovilo je osigurano za štete nanesene trećim osobama, te od odgovornosti treće osobe (obavezno
osiguranje). Plovilo je također i kasko osigurano u prijavljenoj vrijednosti plovila za rizike prema
polici osiguranja. Kasko osiguranje pokriva štete, preko iznosa pologa, ali ne i štete prouzročene
namjerno ili radi grube nepažnje.
Charter kompanija nije odgovorna za gubitak i/ili oštećenje imovine klijenta i ostalih članova
posade, te tuđe imovine, odložene i čuvane na plovilu, operativnom vozilu ili uredu Charter
kompanije. Uplatom potrebne akontacije, i pristankom na opće uvjete najma plovila, klijent se
odriče svih zahtjeva za nadoknadom štete u odnosu na charter kompaniju, a povezanih sa
gubicima i/ili oštećenjima osobne i/ili tuđe imovine.
Sva oštećenja i/ili gubici moraju biti prijavljeni charter kompaniji odmah po nastanku. Kod većih
havarija, kao i kod sudjelovanja više plovila, potrebno je prijaviti slučaj i nadležnoj lučkoj kapetaniji,
te zatražiti od njih odgovarajuće dokumente koji će naknadno biti predani osiguravatelju. Postoji
mogućnost da štete pokrivene policom osiguranja, a koje nisu bile odmah prijavljene charter
kompaniji, nadležnim organima, odnosno osiguravatelju, te za koje ne postoji sva potrebna
dokumentacija neće biti priznate u skladu s uvjetima osiguranja, a za njih u punom iznosu
odgovara klijent.
Kod oštećenja plovila, klijent je dužan snositi troškove u skladu s postojećim uvjetima kasko
osiguranja, samo do visine kaucije. Troškove svih oštećenja plovila i/ili opreme izazvane grubom
nepažnjom i/ili gubitkom jednog ili više dijelova opreme, snosi klijent u punom iznosu.
Oštećenja motora prouzročena nedostatkom ulja u motoru nisu pokrivena osiguranjem i za sve
troškove izazvane oštećenjima motora klijent osobno odgovara.
Štete nastale za vrijeme najma
Sve štete ili nedostatke koji su nastali ili su se pojavili dok je plovilo bilo pod odgovornošću klijenta,
a koji nisu povezani s amortizacijom plovila, podmiruje klijent osobno. Prije samog popravka ili
nabave klijent treba odmah kontaktirati charter kompaniju i postići sporazum s charter kompanijom
o tehničkoj opravdanosti potrebnog popravaka i o načinu naplate štete.
Sve štete ili nedostatke koji su nastali ili su se pojavili dok je plovilo bilo pod odgovornošću klijenta,
a koji su povezani s amortizacijom plovila, pokriva charter kompanija. Prije samog popravka klijent
treba postići sporazum s charter kompanijom o financijskoj i tehničkoj opravdanosti potrebnog
popravka. Klijent podmiruje račun na licu mjesta, te se obvezuje sačuvati isti, kako bi mu bio u
cijelosti refundiran prilikom predaje plovila.
Klijent se obvezuje izvijestiti charter kompaniju o svim lomovima i oštećenjima, odmah po njihovom
nastanku i bez obzira na uzrok. Charter kompanija će uputiti klijenta u način izvršenja potrebnih
radova i/ili zamjene opreme. Neovlašteni popravci i zamjena dijelova opreme će biti obavljeni na
trošak klijenta.
Pritužbe
Svaki klijent ima pravo pritužbe ukoliko smatra da su zakupljene usluge nepotpuno i/ili nekvalitetno
izvršene. Klijent može zahtijevati razmjernu odštetu isključivo ako prilikom povrata plovila (checkout)
podnese pismenu pritužbu, te priloži svu pripadajuću dokumentaciju. Pismena pritužba treba
biti obostrano potpisana; od strane klijenta i predstavnika charter kompanije. Naknadno
zaprimljene, te nepotpuno dokumentirane pritužbe charter kompaniji neće uzeti u razmatranje.
Charter kompanija je dužna donijeti pismeno rješenje na zaprimljenu pritužbu u roku 14 dana po
primitku iste. Charter kompanija može odgoditi rok rješenja pritužbe zbog prikupljanja informacija i
provjere navoda pritužbe kod osoba direktno ili indirektno umiješanih u pritužbu za najviše 14
dodatnih dana.
Klijent se odriče posredovanja bilo koje druge osobe, arbitraže UHPA-e, sudske ustanove ili
davanja informacija u javna glasila sve dok charter kompanija ne donese rješenje pritužbe.
Ukoliko bi klijent postupio protivno ovoj odredbi, zbog povrede procedure, a bez obzira na
utemeljenost navoda klijenta, klijent gubi pravo na naknadu štete, a charter kompanija ima pravo
tražiti naknadu štete, koju bi mu takav postupak klijenta nanio.
Najviša nadoknada po pritužbi može doseći iznos reklamiranog dijela usluga, a ne može obuhvatiti
već iskorištene usluge kao ni cjelokupni iznos najma. Ovime se isključuje pravo klijenta na
nadoknadu nematerijalne štete.
Pravni uvjeti
Ukoliko klijent nije zadovoljan rješenjem charter kompanije, te sa charter kompanijom nije u
mogućnosti pronaći mirno i sporazumno rješenje, ima pravo na sudsku arbitražu. Za takav slučaj i
ostale slučaje spora između klijenta i charter kompanije, ugovara se nadležnost suda u Splitu uz
primjenu pravnih propisa Republike Hrvatske.
Svaka promjena i dodatak ovim općim uvjetima najma plovila moguća je i važeća isključivo u
pismenoj formi.
Mjesto: ,


Podijeli ovo plovilo sa svojim prijateljima



+ 0 recenzija  0 recenzija  |  Napišite recenziju




Extra popust   Extra popust

jedrilica Oceanis 48 Kaštela Hrvatska
25%
Oceanis 48 2017
18.05.2024 - 25.05.2024
Ležaji: 8+2
4.491€ 3.368€/ tjedan
per person 337€/ tjedan
Kabine: 4 / WC: 4
Mjesto: Kaštela
jedrilica Oceanis 48 Kaštela Hrvatska
25%
Oceanis 48 2017
11.05.2024 - 18.05.2024
Ležaji: 8+2
3.591€ 2.693€/ tjedan
per person 269€/ tjedan
Kabine: 4 / WC: 4
Mjesto: Kaštela
katamaran Dufour 48 Catamaran PAROS Grčka
30%
Dufour 48 Catamaran 2020
25.05.2024 - 01.06.2024
Ležaji: 8
9.990€ 6.993€/ tjedan
per person 874€/ tjedan
Kabine: 4 / WC: 4
Mjesto: PAROS

Blog   Zadnje vijesti

14.12.2023
Yacht Rent nositelj je Yacht Pool certifikata što predstavlja jamstvo dobrih poslovnih rezultata. Nositelji ovog certifikata, kao preduv ...
21.03.2023
Prvo što trebate odlučiti jest trebate li doista angažirati tvrtku za prijevoz. Možda samo želite premjestiti svoju jahtu na kratku udaljenost, možda u susjednu zemlju.
29.12.2022
Možda razmišljate o kupnji ili najmu čamca kako biste otkrili skrivene destinacije duž obale. Možda želite krstariti s prijateljima ...
“Evo samo da se javim jucer smo preuzeli brod i sve je super ...”
person Zoran Jelenovic
Lagoon 400 S2
2023-08-19
Mjesto: Pula
“Lijepo proveden tjedan!”
person Damir Brkić
Oceanis 34
2022-09-10
Mjesto: Pirovac
“Vaša usluga za rezervacijo jadrnice je bila odlična. Še bi rezervirali pri vas ..”
person Irena Dreu
Bavaria 30 Cruiser
2022-07-16
Mjesto: Sukošan