Sidrenje na Jadranu: Bove naše svagdašnje

Sidrenje na Jadranu: Bove naše svagdašnje
25.02.2014

Onima koji vole miris mora, osjećaj vjetra u kosi i pozitivnu atmosferu ljeta yacht charter odmor u Hrvatskoj pružit će istinsko zadovoljstvo. Međutim, more je prevrtljiva sila zbog čega je važno, tijekom tako idealnog odmora, iznimnu pažnju posvetiti sigurnosti. Ovo je posebno važno kad se odlučite odmoriti od istraživanja hrvatske obale te poželite provesti noć u tišini jedne od brojnih jadranskih uvala. U takvoj situaciji definitivno trebate provjeriti jeste li dobro osigurali brod da ne bi završio u talijanskim teritorijalnim vodama dok vi sanjate o uzbudljivim pomorskim avanturama. Iako je sidrenje u marini najsigurnija opcija, ponekad je praktičnije privezati se za sidrišnu bovu.

Iznimno razvedena jadranska obala, savršeno je mjesto za istraživanje brojnih zaljeva, uvala i laguna. Većina ovih lokacija opremljena je određenim brojem bova za sidrenje što olakšava zadržavanje na nekim od prekrasnih jadranskih plaža. Budući da sumnjamo da itko želi svoj dragocijeni odmor provesti u bijegu od rulje ljutih ribara (osim možda ljubitelja ekstremnih sportova), pri iznajmljivanju jahti, svojim klijentima savjetujemo da kad se privezuju za bovu vode računa o sljedećim stavkama:

 

Provjerite je li bova dovoljno jaka za vaš brod

Općenito pravilo pri utvrđivanju jačine bove govori da veličina bove određuje koliko velik brod vez može držati. Međutim, uvijek je dobra ideja detaljnije provjeriti stanje bove. To možete učiniti tako da nakratko zaronite i provjerite veličinu utega koji drži bovu. Bove su uglavnom privezane za betonske blokove te utvrđivanjem veličine bloka lako možete zaključiti je li vez dovoljno snažan za vaš brod. Ako niste baš skloni ronjenju uvijek možete izaći na obalu i raspitati se o vezovima na toj lokaciji.

 

 

 

Nemojte zauzimati privatne bove

Kad pričamo o ovom pravilu trebate biti svjesni dvije kategorije bovi za sidrenje. U prvu kategoriju spadaju bove koje su na neku lokaciju postavljene u sklopu turističkih usluga tog područja. Danas većina uvala u Hrvatskoj ima bove koje su dio ovakve usluge. Ovakvo sidrenje plaćate prema dužini vašeg broda te vam je zagarantirano da bove na koje se privezujete podržavaju brodove uobičajene dužine (otprilike 10-17 metara dužine). Vlasnici velikih brodova uvijek bi trebali s koncesionarom uvale provjeriti da li je moguće usidriti brod njihove veličine.

U drugu kategoriju spadaju bove u vlasništvu lučke kapetanije ili privatne bove koje pripadaju stanovnicima brojnih primorskih naselja. Neke od ovih bova dostupne su za sidrenje ali većina pripada privatnim vlasnicima i na njih se ne bi smijeli privezivati bez prethodnog dogovora s vlasnikom bove. Slijede samo neki od problema kojima može rezultirati privezivanje na privatnu bovu. Kao prvo, bova na koju ste se privezali može biti neprilagođena veličini vašeg broda koji bi u tom slučaju mogao neplanirano završiti na otvorenim plavim prostranstvima zajedno sa cijelim vezom. Osim toga vlasnici bove se uglavnom uzrujaju ako pri povratku u luku nađu nepoznat brod nonšalantno privezan na njihovu bovu. Ako niste sigurni na koju se bovu možete privezati najpametnije je izaći na obalu i pitati lokalno stanovništvo ili zaposlenike lučke kapetanije koje su bove dostupne za sidrenje. Iznimka ovom pravilu događa se u slučaju oluje kada vam se savjetuje da se privežete za prvu odgovarajuću bovu i pričekate kraj nevremena. Mala je vjerojatnost da će se vlasnik pojaviti usred oluje, a čak i ako se to dogodi vjerojatno će imati razumijevanja za vašu situaciju.

Stvari o kojima je potrebno voditi računa pri vezanju za bovu

Kad se privezujete za bovu konop za privez možete pričvrstiti za vrh ili dno bove. Privezivanje za vrh bove uglavnom se koristi za lakše brodove, a posebno je praktičan jer bez problema možete provjeriti stanje veza. Ako koristite ovaj način veza, obavezno provjerite kakav je prsten na vrhu bove. Na svom vrhu, bova može imati plastični ili metalni prsten. Izbjegavajte privezivanje za plastični prsten jer se često dešava da se plastični materijal istroši. U ovom slučaju bolja je opcija vezati se za dno bove ili za lanac koji veže bovu i uteg. Ovaj drugi tip sidrenja uglavnom se preferira u slučaju težeg broda. Uvijek je dobro provjeriti stanje veza da se slučajno ne bi privezali za istrošeni ili oštećeni vez.

Sad kad ste spremni za sigurno postupanje sa sidrišnim bovama bez zadrške se upustite u brojne aktivnosti i avanture koje vam pruža Jadransko more. 


Podijeli ovaj članak sa svojim prijateljima


1 Komentari
Zeljko Rech - 14.02.2022

Trazim popis uvala sa bovama, ali nemogu naci nista aktualno samo tsri popis.
Ostavi komentar
Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *
Ime: *

Email: *

Website:


Komentar: Napomena: HTML se neće prevesti!

Unesite kod u polje ispod:



jedrilica Oceanis 48 Kaštela Hrvatska
25%
Oceanis 48 2017
18.05.2024 - 25.05.2024
Ležaji: 8+2
4.491€ 3.368€/ tjedan
per person 337€/ tjedan
Kabine: 4 / WC: 4
Mjesto: Kaštela
jedrilica Oceanis 48 Kaštela Hrvatska
25%
Oceanis 48 2017
11.05.2024 - 18.05.2024
Ležaji: 8+2
3.591€ 2.693€/ tjedan
per person 269€/ tjedan
Kabine: 4 / WC: 4
Mjesto: Kaštela
katamaran Dufour 48 Catamaran PAROS Grčka
35%
Dufour 48 Catamaran 2020
04.05.2024 - 18.05.2024
Ležaji: 8
7.691€ 4.999€/ tjedan
per person 625€/ tjedan
Kabine: 4 / WC: 4
Mjesto: PAROS