Opći uvjeti pružanja usluge smještaja na plovilu
1. OPĆE ODREDBE
Ovi Opći uvjeti sastavni su dio programa pružanja usluge smještaja na plovilu koji sa
Nautikom Kufner d.o.o, Stjepana Gradića 13, 10000 Zagreb, (u daljnjem tekstu:
Agencija) sklapa ugovaratelj programa (u daljnjem tekstu: Krajnji korisnik). Svi
podaci i uvjeti u programu i ovim Općim uvjetima obvezuju agenciju i krajnjeg
korisnika ukoliko u Ugovoru ne uglave drugačije.
2. CIJENA USLUGE SMJEŠTAJA NA PLOVILU
Cijena usluge smještaja pokriva upotrebu potpuno opremljenog plovila i osiguranje
odreñeno uvjetima ustanovljenim od strane osiguravatelja kod kojeg je Agencija
osigurala plovilo. Cijena usluge smještaja ne pokriva troškove goriva i ostalih
potrepština, naknadu za posadu Agencije i ostale posebne usluge, troškove marine i
veza tijekom korištenja usluge smještaja na plovilu.
3. REZERVACIJE I UPLATE
Upiti i rezervacije smještaja primaju se elektroničkim putem, pismeno ili osobno u
poslovnici agencije, kao i u poslovnicama agencija ugovornih partnera agencije.
Prilikom izvršene rezervacije putnik potvrñuje da je upoznat s ovim Općim
uvjetima pružanja usluge putovanja koje je prethodno pažljivo proučio, te da ih u
cijelosti prihvaća. Na taj način sve što je navedeno u ovim Općim uvjetima postaje
pravna obveza kako za putnika, tako i za agenciju. Agencija stavlja na raspolaganje
ugovaratelju odgovarajući promidžbeni materijal ili program u tiskanom ili
elektronskom obliku, predočuje mu sve relevantne informacije u svezi s
putovanjem, te mu predaje ili upućuje na opće uvjete putovanja koji su sastavni dio
ovog ugovora. Prilikom rezervacije putnik je dužan dati sve podatke koje zahtijeva
postupak rezervacije. Za rezervaciju usluge potrebno je uplatiti akontaciju ovisno o
odabranom modelu plaćanja, a ostatak iznosa uplaćuje se najkasnije 30 dan prije
početka korištenja usluge osim ako u uvjetima nije drugačije navedeno, a s kojima
je putnik upoznat prilikom potvrde rezervacije. Napomena za plaćanje karticom –
osnovna cijena je prilikom plaćanja kreditnom karticom uvećana za 5%, a kreditnu
karticu teretimo za iznos izražen u kunama po srednjem deviznom tečaju Hrvatske
Narodne Banke na dan terećenja kartice. Takoñer, diktiranjem broja svoje kreditne
kartice kod kupnje usluga putem sredstava daljinske komunikacije smatra se da
putnik u cijelosti prihvaća ove Opće uvjete
4. PLAĆANJE
Način plaćanja je sljedeći:
• 50% cijene usluge smještaja na plovilu po odobrenom upitu
• 50% cijene usluge smještaja na plovilu minimalno 30 dana prije početka
konzumacije usluge
5. OBVEZE I ODGOVORNOST KRAJNJEG KORISNIKA USLUGE
SMJEŠTAJA NA PLOVILU
a) Krajnji korisnik se obvezuje ploviti u hrvatskim teritorijalnim vodama. Podaci o
Charter-bazi Krajnjem korisniku će biti dostavljeni prije početka korištenja usluge
smještaja na plovilu, zajedno sa svim ostalim neophodnim informacijama vezanim
za preuzimanje plovila. Krajnji korisnik se obvezuje da neće pružati uslugu
smještaja ili posuditi plovilo bilo kojoj drugoj osobi, da plovilom neće sudjelovati
na natjecanjima, te da neće koristiti plovilo u bilo koje gospodarske svrhe, za
profesionalno ribarenje, školu jedrenja i sl., kao i da će ploviti samo uz sigurne
vremenske uvjete.
b) Krajnji korisnik je obvezan poštovati carinska i ostala pravila i propise, uredno
voditi brodski dnevnik, te se prilikom upravljanja plovilom i korištenja inventara i
opreme odnositi s pažnjom. Ukoliko su Krajnjem korisniku potrebne usluge
skipera, Krajnji korisnik je o tome dužan obavijestiti djelatnike Agencije prilikom
potvrde rezervacije. U slučaju da uz uslugu smještaja na plovilu ne želi koristiti
dodatnu uslugu skipera Agencije, Krajnji korisnik izjavljuje da posjeduje sve
dozvole potrebne za upravljanje tipom plovila na kojemu se pruža usluga
smještaja, važeće sukladno propisima RH, a u suprotnom da će upravljanje
plovilom prepustiti članu posade koji ima sve odgovarajuće dozvole za plovidbu
važeće sukladno propisima RH.
c) Za djela i/ili nepažnju Krajnjeg korisnika zbog kojih je Agencija odgovorna trećoj
osobi, a koja nisu pokrivena osiguranjem, Krajnji korisnik se obvezuje uplatiti
Agenciji sve materijalne i pravne troškove koji mogu nastati zbog posljedica takvih
djela i/ili nepažnje. Krajnji korisnik je posebno odgovoran u slučaju da plovilo
bude zaplijenjeno zbog nezakonitih aktivnosti. U slučaju havarije i/ili nezgode
Krajnji korisnik je obvezan pribilježiti tijek dogañaja ili zatražiti pismenu potvrdu
od Lučke kapetanije, liječnika ili drugih ovlaštenih osoba. Krajnji korisnik je
obvezan odmah obavijestiti Agenciju o takvim dogañajima. U slučaju nestanka
plovila, nemogućnosti plovidbe, zaplijene plovila ili zabrane plovidbe od strane
ovlaštenih ili drugih osoba, Krajnji korisnik je obvezan o tome izvijestiti ovlaštene
osobe i Agenciju.
d) Manjak i/ili štetu na plovilu koje krajnji korisnik slučajno uzrokuje ili isti
nastanu zbog nepažnje Krajnjeg korisnika, Agencija će pokušati otkloniti, to jest
nadoknaditi manjak u okviru kaucije/ pologa. Ukoliko iznos štete i/ili manjka
prelazi visinu pologa, razliku do ukupnog iznosa štete i/ili manjka Agencija će
nadoknaditi kod osiguravajućeg društva kod kojeg su brodovi Agencije osigurani.
Ukoliko do štete i/ili manjka doñe uslijed grube nepažnje Krajnjeg korisnika ili ih
isti namjerno prouzrokuje, Krajnji korisnik je Agenciji obvezan podmiriti sve
moguće troškove i štetu koji za Agenciju iz navedenih proiziñu.
e) Krajnji korisnik je obvezan provjeriti količinu ulja u motoru svaki dan. Štete i
gubici nastali uslijed nedostatka ulja u motoru odgovornost su Krajnjeg korisnika.
Oštećenja podvodnog dijela plovila prouzročena nepažnjom i lošim upravljanjem
Krajnjeg korisnika bit će pregledana i popravljena na trošak Krajnjeg korisnika.
f) S obzirom na vremenske uvjete Krajnji korisnik je dužan kod plovila koja koriste
jedra pravovremeno spustiti jedra i ne dozvoliti da plovilo plovi pod opterećenjem
za jedra većim od onog koje omogućava ugodno jedrenje bez pretjeranog
opterećenja i napora za konope i jedra. Krajnji korisnik se obvezuje da neće ploviti
na području koje je nedovoljno poznato s obzirom na pomorske karte kojima
Krajnji korisnik raspolaže ili da prethodno dobro ne prouči pomorske karte
odreñenog područja ili druge relevantne materijale koji su mu na raspolaganju, te
da neće ploviti noću.
g) Krajnji korisnik se obavezuje da neće napustiti luku ili sidrište ukoliko je ili se
jačina vjetra očekuje preko 30 čvorova ili ako su lučke vlasti zabranile plovidbu ili
dok se ne otkloni šteta s bilo kojeg vitalnog dijela plovila kao što su motor, jedra,
konopi, kaljužna pumpa, sidreno vitlo, navigacijska svjetla, kompas, sigurnosna
oprema i sl. ili ako bilo koji od navedenih ureñaja nije u ispravnom stanju. Krajnji
korisnik neće napustiti luku ili sidrište bez dovoljne zalihe goriva i općenito kada
su vremenski uvjeti ili stanje plovila ili njegova posada nesigurni ili dvojbeni.
h) Držanje kućnih ljubimaca (pasa, mačaka, ptica i sl.) na plovilu nije dozvoljeno.
i) U slučaju nepridržavanja gore navedenih obveza Krajnji korisnik osobno
odgovara Agenciji i preuzima svu odgovornost za sve posljedice. Krajnji korisnik je
odgovoran za sve prekršaje pravila plovidbe i ostalih pravila, čak i nakon isteka
perioda korištenja usluge smještaja na plovilu.
6. BRODSKI DOKUMENTI
Plovilo je isporučeno sa svim valjanim dokumentima potrebnim za korištenje
usluge smještaja na plovilu i Krajnji korisnik ih je obvezan čuvati do kraja
konzumacije ugovorene usluge.
7. PREUZIMANJE PLOVILA
a) Agencija ima obvezu isporučiti plovilo Krajnjem korisniku čisto i uredno,
spremno za plovidbu te potpuno opremljeno, s punim spremnicima vode i goriva.
b) Prije početka konzumacije usluge smještaja Krajnji korisnik je obvezan pregledati
opće stanje plovila i utvrditi slaže li se popis opreme i inventara sa stvarnim
stanjem. Sve manjkavosti i nedostaci na plovilu i opremi neutvrñeni pri
preuzimanju plovila, ne daju za pravo Krajnjem korisniku tražiti nižu cijenu
korištenja usluge smještaja na plovilu.
8. POLOG
Prije preuzimanja plovila Krajnji korisnik ostavlja Agenciji obvezan polog u
gotovini ili otisku kreditne kartice za iznos utvrñen prema cjeniku Agencije. Polog
će se u potpunosti vratiti Krajnjem korisniku ukoliko plovilo na ugovoreno vrijeme
vrati uredno i neoštećeno s punim spremnicima goriva. Ukoliko je uz uslugu
smještaja na plovilu ugovoreno i korištenje usluge skipera Agencije, Krajnji
korisnik je također obvezan ostaviti polog koji ne pokriva troškove nastale uslijed
skiperove nepažnje i lošeg upravljanja plovilom i opremom.
9. PRODULJENJE RAZDOBLJA KORIŠTENJA USLUGE SMJEŠTAJA
Ukoliko Krajnji korisnik želi produljiti razdoblje korištenja usluge smještaja na
plovilu, mora se vratiti u dogovorenu krajnju luku, kontaktirati Agenciju na
vrijeme i zatražiti pismenu suglasnost za novo vrijeme i mjesto povrata plovila.
Plaćanje iznosa potrebnog za produljenje razdoblja korištenja usluge smještaja na
plovilu moguće je obaviti isključivo putem kreditne kartice ili gotovine.
10. PRAVO KRAJNJEG KORISNIKA NA PROMJENE I ODUSTAJANJE
OD USLUGE SMJEŠTAJA NA PLOVILU
a) Obavijest o odustajanju ili promjeni, ukoliko je ista moguća, mora od strane
Krajnjeg korisnika biti dostavljena agenciji pismenim putem (e-mail, fax poruka).
Pod promjenom se smatra promjena broja osoba ili imena putnika ili datuma
početka i/ili završetka korištenja usluge smještaja na plovilu najkasnije 32 dana
prije početka korištenja usluge. Prva promjena rezervacije, ukoliko je moguća bez
dodatnih troškova, biti će napravljena besplatno. Za svaku sljedeću promjenu
rezervacije naplatit će se troškovi promjene u iznosu od 15 EUR po promjeni. U
slučaju da promjena rezervacije nije moguća, te ako Krajnji korisnik zbog toga
odustane od potvrđene rezervacije, primjenjuju se dolje navedeni uvjeti otkaza
rezervacije. Promjena usluge smještaja na plovilu i svaka druga promjena unutar 32
dana prije početka rezervacije te tijekom korištenja rezervacije smatra se otkazom
rezervacije.
b) Za fiksno potvrñene rezervacije usluge smještaja na plovilu, datum primitka
pismenog otkaza predstavlja osnovu za obračun otkaznih troškova koji slijedi:
• ukoliko Krajnji korisnik odustane od korištenja usluge smještaja na plovilu
32 dan i više prije početka konzumacije usluge, Agencija zadržava 30%
cijene usluge smještaja. Ukoliko odustajanje nastupi unutar 31 dana prije
početka konzumacije usluge, Agencija ima pravo zadržati cjelokupan iznos.
• ako zbog bilo kojeg razloga Krajnji korisnik i njegova posada odustanu od
korištenja usluge smještaja na plovilu nakon preuzimanja istog, Agencija će
zadržati potpuni iznos cijene usluge smještaja i teretiti Krajnjeg korisnika za
sve troškove koji mogu nastati uslijed odustajanja.
Budući je u slučaju otkaza rezervacije unutar 31 dan prije početka korištenja usluge
smještaja na plovilu. Krajnji korisnik dužan agenciji platiti cjelokupni iznos (100%)
rezervacije, naznačen na ponudi poslanoj putniku od strane agencije, smatra se da
Krajnji korisnik nije odustao od konzumacije usluge smještaja na plovilu, te da
sukladno tome zadržava pravo upućivanja na uslugu smještaja na plovilu drugog
korisnika. U tom slučaju krajnji korisnik je dužan obavijestiti novog krajnjeg
korisnika da isti preuzimanjem rezervacije prihvaća i sva prava i obveze navedene
u ovim Općim uvjetima. Ako Krajnji korisnik koji otkazuje putovanje nañe novog
korisnika za istu rezervaciju, agencija će zaračunati samo stvarne troškove
uzrokovane zamjenom. Ukoliko Krajnji korisnik za rezerviranu uslugu smještaja na
plovilu ne doñe do ponoći na dan početka usluge, a nije se javio agenciji ili
Charteru, rezervacija se smatra otkazanom, pa se troškovi otkaza obračunavaju
prema gore navedenom. Ukoliko stvarno nastali troškovi otkaza premašuju gore
navedene troškove, agencija zadržava pravo naplate stvarno nastalih troškova. Uz
svaki storno rezervacije agencija naplaćuje 25 eur manipulativnih storno troškova.
11. PROMJENA REZERVACIJE
Ukoliko Krajnji korisnik zatraži promjenu rezervacije nakon fiksne potvrde iste,
promjena je moguća samo u slučaju kada Agencija može ponuditi adekvatnu
zamjenu. U slučaju kada Agencija nije u mogućnosti ponuditi adekvatnu zamjenu,
promjena rezervacije kod drugog Chartera podrazumijeva otkazivanje prvobitne
rezervacije i podliježe troškovima prema točki 8. Općih uvjeta pružanja usluge
smještaja na plovilu (Pravo krajnjeg korisnika na promjene i odustajanje od usluge
smještaja na plovilu).
12. LOMOVI I OŠTEĆENJA
O svim lomovima i oštećenjima, bez obzira na uzrok, Krajnji korisnik mora odmah
izvijestiti Agenciju koji će obavijestiti Krajnjeg korisnika o načinu izvršenja
potrebnih radova i/ili zamjene opreme. Neovlašteni popravci i zamjena dijelova
opreme bit će obavljena na trošak Krajnjeg korisnika.
13. ODGOVORNOST AGENCIJE
Ako zbog bilo kojeg razloga, a izvan odgovornosti Krajnjeg korisnika plovilo ne
može biti korišteno, Agencija će nastojati osigurati zamjensko plovilo sličnih ili
boljih karakteristika, a po istoj cijeni usluge smještaja kao za prvotno dogovoreno
plovilo. Ukoliko Agencija nije u mogućnosti ponuditi odgovarajuću alternativu
Krajnji korisnik može tražiti povrat dijela uplaćenih sredstava za one dane kada
nije koristio plovilo. Krajnji korisnik nema pravo na bilo koju drugu odštetu osim
gore navedene.
14. POVRAT BRODICE
Krajnji korisnik je obvezan plovilo vratiti Agenciji na ugovoreno mjesto u
ugovoreno vrijeme, čisto i neoštećeno s punim spremnicima goriva. Povratak na
ugovoreno mjesto (marinu predviñenu za povrat plovila) u večernjim satima dan
prije predaje plovila je obvezan. Predaja plovila obavlja se u jutarnjim satima na
dan predviñene predaja plovila. Ukoliko Krajnji korisnik ne vrati plovilo na
ugovoreno mjesto na vrijeme, pristaje platiti Agenciji trostruku dnevnu cijenu za
svaki započeti dan zakašnjenja, uz moguće gubitke i troškove prouzročene Agenciji
kašnjenjem plovila. Zakašnjenje može biti opravdano u slučaju više sile samo ako je
Krajnji korisnik odmah o tome izvijestio Agenciju. Troškovi za izgubljene ili
oštećene dijelove plovila ili opreme uzrokovane nepažnjom ili lošom upotrebom od
strane Krajnjeg korisnika i njegove posade, odgovornost su Krajnjeg korisnika, a
Agencija će taj iznos odbiti od pologa Krajnjeg korisnika. Ukoliko iznos troškova za
izgubljene ili oštećene dijelove plovila ili opreme prelazi visinu pologa, razliku do
ukupnog iznosa troškova Agencija će nadoknaditi prema točki 5.d ovih Općih
uvjeta.
a.) U slučaju da je plovilo vraćeno neuredno i nečisto, agencija će od depozita
naplatiti cijenu posebnog čišćenja. Agencija će takoñer izvršiti naplatu dopune
goriva u slučaju da Krajnji korisnik ne vrati plovilo s punim spremnicima.
15. OSIGURANJE
Osiguranje plovila, opreme i posade odreñeno je uvjetima ustanovljenim od strane
osiguravatelja kod kojeg je Agencija osigurala plovilo na kojemu se pruža usluga
smještaja. Sve štete i/ili gubici pokriveni osiguranjem moraju biti prijavljeni
predstavniku Agencije odmah po nastanku. Šteta koja je pokrivena osiguranjem, a
koja nije odmah prijavljena predstavniku Agencije, a u skladu je s policom
osiguranja, neće biti priznata. U tom slučaju Krajnji korisnik je osobno odgovoran
za svu štetu kao rezultat neprijavljivanja ili zakašnjelog prijavljivanja štete. Jedra
nisu osigurana i u svakom slučaju oštećenja jedara troškove snosi Krajnji korisnik.
osim ako je do oštećenja došlo zbog normalnog prirodnog trošenja ili ukoliko su se
oštetila uslijed loma jarbola.
16. GUBITAK IMOVINE
Krajnji korisnik je dužan voditi brigu o svojoj imovini. Agencija nije odgovorna za
gubitak i/ili oštećenje kao ni za krañu imovine Krajnjeg korisnika ili tuñe imovine
odložene i čuvane na plovilu, operativnom vozilu ili u uredu Agencije. Uplatom
odgovarajućeg dijela cjelokupnog iznosa rezervacije Krajnji korisnik potvrñuje
rezervaciju i prihvaća Opće uvjete pružanja usluge smještaja na plovilu, te time
odbacuje sve zahtjeve za nadoknadu takvih gubitaka i/ili oštećenja od strane
Agencije. Gubitak ili kraña imovine prijeavljuju se predstavniku Agencije i
nadležnoj policijskoj postaji.
17. ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA
Krajnji korisnik osobne podatke daje dobrovoljno. Osobni podaci krajnjeg korisnika
potrebni su u procesu realizacije tražene usluge. Isti će se koristiti i za daljnju
meñusobnu komunikaciju. Agencija se obvezuje da neće osobne podatke krajnjeg
korisnika iznijeti iz zemlje ili dati trećoj osobi, osim u svrhu realizacije tražene
usluge. Krajnji korisnik prihvaćanjem ovih Općih uvjeta daje privolu da se njegovi
osobni podaci mogu koristiti u svrhu marketinških akcija Agencije.
18. PRIGOVOR I ŽALBE
Postupak u svezi s prigovorom je sljedeći:
Krajnji korisnik dužan je na dan dolaska odmah kod predstavnika Agencije
reklamirati neodgovarajuću uslugu i o tome obavijestiti ured agencije u Zagrebu emailom
na info@nautika-kufner.hr ili telefonski na broj +385 (0) 91 4789 219. Krajnji
korisnik dužan je surañivati sa predstavnikom agencijom u dobroj namjeri da se
otklone uzroci prigovora. Ako Krajnji korisnik na samome mjestu ne prihvati
ponuñeno rješenje prigovora koje odgovara uplaćenoj usluzi, agencija nije dužna
uvažiti naknadni prigovor.
Ukoliko ni nakon intervencije na licu mjesta problem nije bio otklonjen, najkasnije 8
dana po povratku s odmora, Krajnji korisnik je dužan poslati pismeni prigovor
zajedno s popratnim dokumentima i fotografijama koje dokazuju osnovu prigovora
agenciji e-mailom na info@nautika-kufner.hr ili poštom na adresu Nautika Kufner
d.o.o., Stjepana Gradića 13, HR-10000 Zagreb. Razmatrat će se samo prigovori i
žalbe zaprimljeni u pisanom obliku, supotpisani od strane predstavnika chartera.
Dok postupak rješenja traje, a ukupno najviše 28 dana nakon ulaganja prigovora,
Krajnji korisnik se neopozivo odriče posredovanja bilo koje druge osobe, arbitraže
UHPA-e ili druge institucije, kao i davanja informacija u medije. Isto tako u ovom
vremenu Krajnji korisnik se odriče prava na tužbu. Najviši iznos nadoknade po
prigovoru može doseći iznos reklamiranog dijela usluga, a ne može obuhvatiti već
iskorištene usluge kao ni cjelokupni iznos aranžmana. Ovime se isključuje pravo
putnika na naknadu idealne štete.
Ako je Krajnji korisnik sklopio ugovor o organiziranju putovanja kao “last minute”
(putovanje u posljednji trenutak), tada Krajnji korisnik prihvaća sve rizike takvog
putovanja. Navedena putovanja sadrže u sebi neizvjesne činjenice na koje agencija
ne može utjecati, a Krajnji korisnik je prvenstveno zbog povoljnije cijene prihvatio
takvo putovanje pa zbog toga isti nema pravo prigovora prema Agenciji.
Agencija se ne može smatrati odgovornom za eventualne klimatske uvjete, čistoću i
temperature mora i gužve u destinacijama te sve ostale slične situacije i dogañaje
koje mogu uzrokovati nezadovoljstvo putnika, a ne tiču se direktno kvalitete
rezervirane usluge.
19. NAPOMENA
Krajnji korisnik potvrdom rezervacije i uplatom akontacije odnosno ukupnog
iznosa potvrñuje svoju suglasnost s gore navedenim uvjetima.
Ovi Opći uvjeti i uputstva za putovanje isključuju sve dosadašnje uvjete i uputstva
o putovanju.
20. POPUSTI
U slučaju paralelnih akcija popusti se ne zbrajaju. Popusti ne vrijede na last minute
ponudu.
21. NADLEŽNOST SUDA
Krajni korisnik i Agencija nastojat će eventualne sporove u primjeni ovog Ugovora
rješavati sporazumno, a u protivnom podvrgavaju se odluci nadležnog suda u
Zagrebu, a mjerodavno pravo će biti Hrvatsko pravo.
Mjesto: | , |