Stanje Hrvatske charter flote

Stanje Hrvatske charter flote
19.06.2014

Primorski turizam trenutno se ističe kao jedna od najznačajnijih i najuspješnijih grana ekonomije u Hrvatskoj. Upravo radi toga nije iznenađujuće da iznajmljivanje plovila zauzima važnu ulogu u priobalnoj turističkoj ponudi.

Razvoj yacht chartera u Hrvatskoj

Zasebno gledajući, yacht charter industrija doživjela je značajan rast od 2003. godine. Ovaj porast vidljiv je kroz povećanje broja brodova u Hrvatskoj yacht charter ponudi te se pripisuje brojnim faktorima unutar i izvan uslužnog sektora. Spomenuti ćemo neke od najvjerojatnijih razloga za takav porast u ovom polju turizma.

 

Porast broja plovila u Hrvatskoj tijekom godina

Porast broja plovila u Hrvatskoj tijekom godina

Prvi i najočitiji razlog svjetski je porast popularnosti odmorišnih lokacija na Hrvatskoj obali. U proteklih par godina Hrvatska je iz Europske mikrolokacije izrasla u traženu lokaciju za raznovrsne grupe turista diljem svijeta. Poznata po nedirnutoj prirodi, bogatoj povijesnoj i kulturnoj baštini, primamljivoj mediteranskoj kuhinji i povoljnim cijenama, Hrvatska se našla u centru dinamične i konstantno rastuće globalne turističke ponude. Već bogatoj i širokoj ponudi, Hrvatski yacht chartering još dodaje neograničeno istraživanje svih kutaka jadranske obale te osiguranu privatnost za izbrljivije klijente. Nije tajna da je ideja jedrenja po Jadranu već privukla solidan broj poznatih ličnosti u Hrvatsku.

Druga važna uloga u razvoju yacht charteringa na Jadranu vjerojatno se može pripisati poboljšanim mogućnostima za financiranje brodova kroz leasing i povoljne kreditne uvjete. To poboljšanje također stvara bolje prilike za iskorištavanje opcije reinvestiranja dobiti. Naime, mnoge firme odabiru reinvestirati svoju dobit u brodove koji se zatim uključuju u Hrvatsku yacht charter ponudu. Najčešće se upravo yacht charter tvrtke opredjeljuju za ulaganje ostvarenog profita u nove brodove kojima obogaćuju svoju ponudu, ali to nije uvijek slučaj. Ako su ostvarili odgovarajuću financijsku situaciju, drugi sektori se također rado opredjeljuju za ovu opciju.

 

Statistički pregled

Yacht charter flota u Hrvatskoj 2003-2013

Zahvaljujući ovim i mogućim drugim razlozima, Hrvatska obala postala je poznata po raznolikoj i kvalitetnoj yacht charter ponudi. Ova ponuda uključuje četiri glavna tipa brodova: jedrilice, motornjaci, katamarani i guleti. U 2003. godini s obzirom na prepoznati značaj Hrvatskog turizma, yacht charter ponuda podrazumijevala je ukupno 1212 brodova. Od tada Hrvatska charter flota proporcionalno je rasla uz iznimku 2008. i 2009. godine koje bilježe blagi pad i stagnaciju radi globalne ekonomske krize.

Danas charter flota broji 3013 brodova. Trenutno, većina brodova u floti spada u kategoriju jedrilica. Sljedeća najbrojnija kategorija su motornjaci koje slijede katamarani i konačno najmanje zastupljeni guleti. Najstabilniji porast zabilježen je u kategoriji jedrilica i katamarana dok kategorija motornjaka i guleta bilježi periode stagnacije i blagog pada u brojnosti. Možemo sa sigurnošću istaknuti 2014. godinu kao godinu s najvećim brojem brodova u floti. 

Stanje Yacht charter flote u Hrvatskoj 2014

Budućnost yacht chartera u Hrvatskoj  

Da bi zadržali ili čak poboljšali bogatu ponudu brodova na Jadranu potrebno je uzeti u obzir sljedeće faktore. Jedna od najvažnijih ako ne i najvažnija prednost koja Hrvatsku čini istaknutom turističkom lokacijom su njezine nedirnute i brojne prirodne ljepote. Međutim, u zadnje vrijeme ova su prirodna bogatstva pod raznim mogućim prijetnjama. Da bi se utemeljila kao istinska prirodna oaza te se prikazala kao odgovorna i ekološki osvještena zemlja, Hrvatska bi ažurno trebala pristupiti zaštiti biološke raznolikosti tako da bez suzdržavanja okonča bilo koju aktivnost koja bi potencijalno mogla ugroziti tu raznolikost.

Drugi faktor koji igra važnu ulogu u daljnjem razvoju yacht chartera u Hrvatskoj čine državni, pravni i administrativni elementi koji se odnose na hrvatski turizam. U nekim slučajevima nedovoljno definirani, ovi zakoni su skloni prečestim promjenama. To rezultira teškoćama u ekonomskom razvoju turističkog sektora te bi se tome trebalo pristupiti na način gdje pravni i administrativni elementi tvore stabilan i siguran temelj za dodatna ulaganja u ovo polje.  

Kao pozitivan primjer možemo istaknuti činjenicu da je 2014. godina osim porasta u broju brodova također donjela razna poboljšanja u hrvatskom pomorskom turizmu. Kvaliteta je prepoznata kao glavni cilj a tome svjedoče i ulaganja u poboljšanje ponude u marinama na Jadranckoj obali. Osim marina, pažnja se također usmjerila na kvalitetu brodova u yacht charter floti. Važno je istaknuti da brojnost brodova u floti ne bi smio biti krajnji cilj koji dominira nad kvalitetom ponude. Za yacht charter industriju važno je uspostaviti i održavati ravnotežu između kvalitete i kvantitete.  Kao dodatak dobro razvijenom destinacijskom managementu također možemo primjetiti vidljivo poboljšanje u prometnoj infrastrukturi poput izgradnje novih autocesti, ulaganje u proširenje postojećih zračnih luka te raznovrsnija ponuda avio prijevoznika.

Uzevši sve ove informacije u obzir zanima nas kakvu vi budućnost vidite za hrvatsku charter flotu u nadolazećim godinama? 


Podijeli ovaj članak sa svojim prijateljima


0 Komentari
Ostavi komentar
Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *
Ime: *

Email: *

Website:


Komentar: Napomena: HTML se neće prevesti!

Unesite kod u polje ispod:



jedrilica Oceanis 48 Kaštela Hrvatska
25%
Oceanis 48 2017
18.05.2024 - 25.05.2024
Ležaji: 8+2
4.491€ 3.368€/ tjedan
per person 337€/ tjedan
Kabine: 4 / WC: 4
Mjesto: Kaštela
jedrilica Oceanis 48 Kaštela Hrvatska
25%
Oceanis 48 2017
11.05.2024 - 18.05.2024
Ležaji: 8+2
3.591€ 2.693€/ tjedan
per person 269€/ tjedan
Kabine: 4 / WC: 4
Mjesto: Kaštela
katamaran Dufour 48 Catamaran PAROS Grčka
30%
Dufour 48 Catamaran 2020
25.05.2024 - 01.06.2024
Ležaji: 8
9.990€ 6.993€/ tjedan
per person 874€/ tjedan
Kabine: 4 / WC: 4
Mjesto: PAROS